court_65x79אחד המשפטים המתוקשרים ביותר בעולם הגיימינג הוא המשפט הצפוי להפתח בשבוע הבא בין מנהלי Infinity Ward לשעבר, ג'ייסון ווסט ווינס זמפלה, לבין חברת Activision כולל דרישות כספיות של מאות מיליוני דולרים, יוקרה, בעלות על המותג המפורסם COD וכעת מסתבר שעולות טענות לריגול, פריצות למחשבים ו"מבצעים" בעלי שמות קוד שמתאימים יותר לסביבת המשחקים אותם הם מייצרים.

 

 

במשפט אמורים זוג המנהלים לשעבר להאשים את Activision בסכומי ענק על כספים שלטענתם מגיעים להם על פי הסכמי בונוסים וזכויות יוצרים עליהם הסכימו בזמן עבודתם המשותפת. Activision מצידם דורשים פיצויים על נזקים אפשריים בשל קשרים עם חברה מתחרה, חברת EA, וטוענים כי השניים פעלו באופן לא חוקי והעבירו את המידע המדובר בזמן שעדיין היו עובדים באולפן השייך ל - Activision.

במקור היתה חברת EA אף היא צד במשפט לאחר ש - Activision ביקשו להוסיף אותם כנתבעים מצידם אך לפני מספר ימים הגיעו שני הצדדים להסכם פשרה שפרטיו נשארו עדיין חסויים.

היום, בדיון מקדים בבית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס, ביקשו עורכי הדין של Activision לדחות את פתיחת המשפט ב - 30 יום אך בקשתם נדחתה על ידי השופט.

בכתבה בלוס אנג'לס טייימס כי לטענת באי כוחם של ווסט וזמפלה נערך מבצע נגד השניים, בהיותם עובדים באולפן Infinity Ward, מבצע שנוהל על ידי עורך הדין ג'ורג' רוז, המועסק על ידי Activision. על פי הטענות, מדובר במבצע שזכה בחברה לשם הקוד "Operation Icebreaker".

על פי העדות שנמסרה על ידי תומאס פנדי, מנהל בכיר במחלקת המידע של החברה, הוא נתבקש על ידי עורך הדין רוז לפרוץ למחשבי השניים ו"לחפש לכלוך" אבל לדאוג לא להתפס. בהמשך טוענים עורכי הדין של השניים כי עובדים נוספים נתבקשו לעשות פעולות דומות וחלקם אף סירבו בטענה כי מדובר בפעולה שהחוקיות שלה עומדת בספק.
לבסוף, נטען בכתב התביעה, השתמשה Activision בפעולות הסחה שונות על מנת להעתיק את המידע הקיים במחשבי העבודה של ווסט וזמפלה.

חשוב לציין כי במידה והדברים יתבררו כנכונים, מדובר בבעיה משפטית לא פשוטה מאחר ועד היום קיים ויכוח בארה"ב (בה זכויות העובד לפרטיות הם נושא חם ביותר בקרב פעילי זכויות האדם) האם כל המידע הקיים במחשבים במקום העבודה, שלמעשה שייכים לבית העסק, הוא גם מידע השייך למעסיק, בעידן בו מתבצעות במהלך העבודה גם פעולות אישיות ברשת ולכן מדובר גם בחשיפה של מידע אישי של העובד.

לפני מספר ימים, בצעד יוצא דופן, העבירו עורכי הדין של Activision לעורכי הדין של השניים, צ'ק על סך של 42 מיליון דולר, שאמורים להיות מחולקים בין עובדי Infinity Ward לשעבר.
צעד זה הוגדר על ידי עורכי הדין של ווסט וזמפלה כ"נסיון ציני להראות טוב לפני המשפט..." וטענו גם כי מדובר בחלק קטן ביותר מהסכום הסופי המגיע להם על עבודתם על משחקי COD ועל הבונוסים הנלווים למכירות של הסדרה.

סוגיות אלו ורבות אחרות שעולות בכתבי התביעה ההדדיים יעלו לדיון עם פתיחת המשפט ב - 29/5/2012.

המאמר נצפה {hits}4393{/hits} פעמים

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.