question 50x69 עם השנים השתנה עולם הגיימינג מרכישה חד פעמית של המשחק למיני רכישות נוספות שמלוות אותו ולעיתי גם מספר שנים אחרי יציאתו לאור.
ראינו את זה כבר לפני מספר שנים והדבר רק תופס יותר ויותר תאוצה כאשר עם הזמן אנו יותר ויותר משלמים למעשה על כמעט...כלום.
למרות הכותרת השלילית בנושא אני דווקא אומר: בעצם, למה לא?

 

רכישות נלוות למשחק הן לא דבר חדש אך כבר לפני כעשור ויותר החלו רכישות הנותנות תוספות למשחק אך עם הזמן גם כאלה הנותנות שינויים קוסמטיים בלבד.

בתחילה היה מדובר בז'אנר שבו הרכישות של התוספים היו החלק העיקרי בעניין כמו משחקי Sims הראשונים ואחריהם Sims Online (שלא כל כך היה פעיל בישראל) ואחר כך באו עולמות שלמים שסבבו סביב קנייה ומכירה של פריטים חזותיים כמו במשחקים There, Second Life ודומיהם בהם התוכן החזותי כמו פריטי לבוש ועוד נוצרו על ידי המשתמשים עצמם כשמפתחי המשחק מקבלים נתח מכל מכירה בין שחקנים.

אחר כך הגיעו משחקי ה - F2P שנתנו לנו לשחק בחינם אבל נתנו אפשרות לקנות פריטים שמעבר לסמל סטטוס לשחקן לא נתנו ערך מוסף שהבולט ביניהם היה בזמנו Team Fortress 2 בו ניתנה האפשרות לקבל כובעים (כן! כיסוי לראש של דמות השחקן) והמסחר בין השחקנים חגג אף הוא.

בשנים האחרונות נכנסו לתמונה המשחקים המובילים בספורט האלקטרוני LoL, CS:GO ולאחרונה גם Hearthstone שמפתחיה הציגו, תמורת סכום גבוה יחסית למדובר של 10$, את האפשרות לרכוש דמויות חדשות שיעשו את אותם הדברים בדיוק אבל יראו אחרת וידברו אחרת.

כשכתבתי על כך אמרתי לעצמי שמדובר בהגזמה וכך גם הגיבו רבים בקהילה העולמית אבל כשחושבים על זה לעומק מבינים שמדובר בתרבות פופ לכל דבר בה הסמלים החזותיים לא פחות חשובים לחיי הקהילה מהמשחק עצמו.

שחקנים בעולם מוכנים להשקיע סכומי עתק על "ארגזי נשקים" ב - CS:GO, סקינים במשחקים שונים ובאותם קבוצות גיימינג של המשחקים הללו בפייסבוק בשפה העברית מפרסמים על רכישת בובות בסכומים של בין 50 ועד 250 שקלים.

אם יש שוק ודרישה אז גם יש את אלה שמספקים ועם כניסת עולם הגיימינג יותר ויותר לכיוון המיינסטרים אני לא רואה הבדל בין קניית חולצה של להקת רוק, קניית מדבקות של חברות ספורט (נפוץ מאד בתחום הספורט האתגרי) לבין קניית אביזרי פופ בתחום הגיימינג ועל כך סומכות חברות פיתוח המשחקים ועל כך צריכים גם להגיד תודה כל חובבי משחקי ה - F2P למיניהם.

 

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.