question_51x70כל הזמן יש נסיונות לייצר את משחק ה - FPS הבא הטוב ביותר שיכול להיות אבל בכל זאת לא מצליחים להגיע להצלחה של CS1.6. התשובה לשאלה בכותרת היא שמייצרים תחליפים, אבל הם לא טובים בגלל אופן החשיבה ההתחלתי הגישה לפיתוח משחק חדש.

 

 

CS1.6 הלך וכבש את העולם בתחילה בשל העובדה ש - Valve סגרה את קודמו באופן חד צדדי והגרסא החדשה קיבלה ביקורות גרועות בנוגע לבעיות שהיא הביאה מבחינה תחרותית.
לקח כמעט כשנה עד שהקהילה קיבלה את המשחק החדש וזאת לאחר עדכונים כמעטיום-יומיים שברובם היו למעשה כוונון של הנשקים, עוצמה, רתע ועוד.

השקעה של שנים:

אנו חיים בעולם דיגיטלי וכולם רוצים הכל מהר ועכשיו. באותו סגנון חשיבה גם רבים מגיעים לתחושה של מיצוי לאחר זמן קצר וכבר רוצים את הדבר הבא.
הדבר אינו שונה גם בעולם הגיימינג ולכן גם המשחק CS1.6 נמצא במצב דומה אבל עם מספר מאפיינים שהופכים אותו לשונה מהאחרים.

כל תוכנה בעולם תמיד מכילה בתוכה באגים ומשחקי הוידאו, שהם למעשה תוכנות, לא שונים מזה. משחקים שהתחלופה שלהם היא שנתית, כמו סדרת COD, לא תהיה לעולם תחרותית בסדר גודל זהה.
CS1.6 המשיך לקבל עדכונים כמעט 5 שנים לאחר שהוא יצא לאור על מנת להביא אותו למצב המוכר כיום.

כמו כן, בקהילה מקצועית השחקנים צריכים להתאמן על כמה דברים במקביל: הכרת מאפייני המשחק, הכרת המפות השונות ויצירת אסטרטגיות מתאימות ומשחק קבוצתי באותו משחק. דברים אלו דורשים גם הם לא מעט זמן ולא יקרו במשחקים אחרים.


יצירת קהילה
:

אחד הדברים החשובים ביותר הוא הנושא של הקהילה ויכולת העברת המידע לקהל הרחב. המפתחים ב - Valve השכילו ליצור את הכלי שנקרא HLTV שנותן את האפשרות לצפות במשחקים מכל מקום בעולם.
אבל גם משחקים אחרים נותנים את האפשרות הזאת בדרך כזאת או אחרת. המשחק COD נצפה על ידי רבים על ידי שידורי Stream אבל לעולם לא תתקבל התחושה שמקבלים בצפייה ב - HLTV.
משחק שכן נותן את ההנאה בצפייה ב - Stream, לעומת זאת, הוא SC2 בו האירועים הרבה פחות מהירים ובדרך כלל מתרחשים באופן נקודתי ואכן מעבר לכך שמדובר במשחק טוב, הוא גורר אחריו קהילה ענקית ברחבי העולם.

רובנו ככולנו לא יכולים לשחק במשחק יותר מדי זמן אם אין לנו עניין נוסף ומשתנה בו ויכולת הצפייה במשחקים וטורנירים היא בדיוק אחד מהדברים שיוצרים עניין נוסף, ועוד משהו "לדבר עליו" שקשור למשחק.

עניין נוסף מקבלים השחקנים ביכולת ליצור מפות חדשות ובכך לייצר זרם כמעט בלתי פוסק של "מגרשי משחקים" ומודים אפשריים.

פשטות:

אחד המאפיינים הטובים ביותר ב - CS1.6 זה הפשטות שבמשחק אבל מצד שני בעל יכולות ליצירת אסטרטגיות רבות.

המשחקים, שרבים רצו שיחליפו אותו לא נותנים את זה. המשחק CS:S הביא בהתחלה משהו דומה אבל עם תוספות רבות על המפה שגרמו "לרעש" מיותר עבור השחקנים וזאת בנוסף לבאגים רבים ולמרות שנים של נסיונות להביא את המשחק לרמת הפשטות והשילוב המדוייק של התנהגות הנשקים על ידי צוות CS Pro Mod זה לקח זמן רב מדי ונכשל (הפיתוח שלהם טרם הסתיים באופן רשמי).

פיתוחים עתידיים נראים כרגע בעלי תוספות רבות שהמפתחים מעוניינים בהם אך מביאים משחק "מסובך" יותר וכך זה נראה כרגע עם המשחק CS:GO אותו מפתחת Valve שהיא הבעלים של CS על כל הגרסאות שלו וכך נראה גם המשחק Tactical Intervension שמפותח מזה כשנתיים על ידי היוצר המקורי של CS, מין לי. שני המשחקים נראים בשלב זה כמביאים תוספות ונשקים שייאלצו את השחקנים להתאמן על דברים רבים נוספים על מנת להגיע לרמה הנדרשת.

על משחקי COD כמובן אי אפשר להסתמך מאחר והם מוסיפים כל כך הרבה מאפיינים שלוקחים את משחקי ה - FPS לשלב אחר לגמרי ובטח לא מתקרבים לפשטות של CS1.6 וזאת בנוסף לעובדה שבכל שנה מפותח משחק נוסף בסדרה , כאשר עדכונים ותיקונים לקודמו מפסיקים לצאת.
ב - COD גם חרגו ממבנה המפות הפשוט שקיים ב - CS1.6 בו המפות הן כמעט באופן מלא בעלות מישור קבוע וכמעט ללא הבדלי גבהים בין חלקי המפה.

כשלונות העבר:

קשה עדיין לדעת האם Valve תחייב מעבר למשחק החדש על ידי מניעת הגישה ל - CS1.6, כפי שהם עשו בעבר במעבר מ - CS1.5 אך העבר הראה שנסיונות לעבור למשחקים אחרים על ידי מארגני האירועים בעולם, נכשלו פעם אחר פעם.

כך היה עם הנסיון של CGS בעבר שחייבו שחקנים שמעוניינים להשתתף בפרוייקט מיליון הדולר שלהם, לשחק אך ורק ב - CS:S. נסיון שגרם לקהילה הצפון האמריקאית להעלם וכיום קהילה זאת לא מצליחה לחזור להצלחות העבר שלהם. ארגון CGS הודיע על פשיטת רגל.

כך היה עם הנסיון של WSVG שלאחר שני אירועים מוצלחים הודיעו על אירועים בהם לא יהיה טורניר CS1.6 אלא רק CS:S. הארגון הודיע לאחר שני אירועים על פשיטת רגל.

כך היה עם CPL, הנחשבים לחלוצים בתחום הספורט האלקטרוני, שהחלו בקיום הסבב מיליון הדולר העולמי שלהם בו המשחק הוא PainKiller ומייד אחר כך הודיעו על אירועים שבהם ישחקו בטורניר המרכזי במשחק World In Conflict של חברת Sierra. בעלי CPL הודיעו אף הם מייד לאחר מכן על פשיטת רגל.
הדבר חזר על עצמו פעם אחר פעם בהיסטוריה הקצרה של הספורט האלקטרוני.


נסיון העבר בכל תחום של משחק מוכיח שהמשחקים ששורדים הם דווקא הפשוטים והנגישים ביותר מבחינה כלכלית וטכנולוגית - כדורגל, פוקר שחמט, סנוקר ועוד נמצאים במחוזותינו כבר מאות ואלפי שנים וכפי הנראה ימשיכו להיות גם עוד שנים רבות.
קשה לדעת עדיין כיצד ייראה CS:GO בעתיד והאם יבוצעו בו שינויים שיתאימו אותו לעולם התחרותי של קבוצות ה - FPS.

המאמר נצפה {hits}4275{/hits} פעמים.

תגובות  

+3 #1 prod1x 2012-02-21 20:11
שום משחק אחר לא ילך ניר ואמרת את זה בעצמך בכתבה! אין מה לעשות המשחק הזה פשוט עונה על כל הדרישות שמשחק תחרותי צריך להיות! תמיכה גדולה באנטי צ'יטים סקייל אישי ומשחק של טייםפלי מה שהרבה משחקים חדשים לא בנויים על זה. היום כל המשחקים זה רק גרפיקה וכל מיני מודים הוא חרטות שלא מתקרבים לרמה תחרותית. אני לא משחק כבר סיאס רצוף כמו פעם,ועברתי מלא משחקים בשנתיים האחרונות BFBC2 / BF3 / MW3 וגם טיפה COD4
ועדיין לא הצלחתי למצוא משחק שמגיע לרמה של סיאס.אז שכל החברות האחרות שיפסקו לחשוב על תחום הפאבליק יותר מהתחרותי כי זה פוגע רק בהם,בקיצור רוצים שינוי מזערי בגרפיקה ושום נגיעה במשחקיות!
#2 Ender 2012-02-21 20:41
מצטט את prod1x:
שום משחק אחר לא ילך ניר ואמרת את זה בעצמך בכתבה! אין מה לעשות המשחק הזה פשוט עונה על כל הדרישות שמשחק תחרותי צריך להיות! תמיכה גדולה באנטי צ'יטים סקייל אישי ומשחק של טייםפלי מה שהרבה משחקים חדשים לא בנויים על זה. היום כל המשחקים זה רק גרפיקה וכל מיני מודים הוא חרטות שלא מתקרבים לרמה תחרותית. אני לא משחק כבר סיאס רצוף כמו פעם,ועברתי מלא משחקים בשנתיים האחרונות BFBC2 / BF3 / MW3 וגם טיפה COD4
ועדיין לא הצלחתי למצוא משחק שמגיע לרמה של סיאס.אז שכל החברות האחרות שיפסקו לחשוב על תחום הפאבליק יותר מהתחרותי כי זה פוגע רק בהם,בקיצור רוצים שינוי מזערי בגרפיקה ושום נגיעה במשחקיות!

לפגוע בהם זה לא יפגע כי הם עושים משחקים שהיום נמכרים יותר.
תמיד יהיו יותר שחקנים שמשחקים פאבליק.
הלחץ צריך לבוא ממארגני האירועים בגדולים שבהם זה יפגע.
משחקים חדשים זה תמיד טוב ואני כמובן אומר את זה בתור אחד שנהנ לשחק פאבליק ואני לא ברמה של תחרותי אבל אני כן נהנה לראות משחקים תחרותיים כצופה וכיום מבחינה פרסומית יש יותר צופים מאשר שחקנים תחרותיים (הכוונה לתחרותיים ברמות הגבוהות ביותר כמובן).
+1 #3 awkward 2012-02-21 21:08
CS:GO לא ילך מבחינת הגראפיקה, גם מבחינת התזוזה של השחקנים וכו'.
הדברים בCS:GO פשוט מפריעים בעיניים ובטח גם למהלך המשחק, CS 1.6 הוא משחק פשוט שלא דורש הרבה תשומת לב למפות שלו... (סולמות קרשים וכו) אלא מקומות גלויים שנראים לעין, בCS:GO אם תשים לב כל חלק במפה אתה מתפס לך על קרשים לא לדבר על זה שהצבעים כהים ביותר במפות, גם היריות כשאתה יורה אותם על הקיר הם לא נראות לעין, בCS אם אתה יורה את כל 30 הכדורים על קיר אתה רואה איפה הם פוגעות לעומת CS:GO וCS:S ועוד הרבה דברים שמציקים לך מבחינת משחק (בעיקר SKILL אישי)

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.