עוד כתבות מעניינות

questionאירועי לאן רבים כבר אין לנו בארץ ותמיד אחרי אלו שהיו, שמענו עד כמה הדבר קשה מבחינה כלכלית וכמה הדבר גורם להפסדים. אני מאמין שבמצב הנתון זה אכן הדבר אבל האם מארגני האירועים פועלים נכון ומספיק על מנת להשיג מימון (ספונסרים) לאירועים אלו?

 

לפני מספר ימים ארגנו תחרות גלישה בתחום בו אני עוסק ביום יום. לצורך התחרות היו הוצאות כגון החזקת צוות בתשלום בימי התחרות ועוד לפני על מנת לערוך הכנות, הכנת גביעים/מדליות ועוד הוצאות נלוות אחרות. בתחרויות מהסוג הזה בארץ משתתפים כ - 20 גולשים ועם המשפחות שלהם וצופים נוספים מדובר במספר של כ - 200 אנשים המגיעים לאירוע. עכשיו רק נשאר לראות איך מכפילים את זה כאשר מספר המגיעים לאירוע הוא כפי 10 וזאת ללא אלה שעוקבים אחרי הקורה דרך האינטרנט.
חשוב לציין כי רק המשתתפים בתחרות משלמים דמי הרשמה ואילו הצופים, לא משלמים כלל.

למרות הכל, חולקו פרסים כגון כסף מזומן, ביגוד ואופנה מחברות כמו בילבונג ו - DAKINE, ארוחות במסעדות כמו אל-גאוצ'ו, פיצה מטר ועוד - כל זאת כאשר מדובר בתחום בו האירועים הם בסיכון ותלויים בתנאי מזג האויר - אירוע יכול בקלות להתבטל בגלל חוסר רוח.

כאשר מסתכלים על אירועי הגיימינג בארץ אנו רואים כי מדובר במקרים רבים בהגעה של מעל לאלף משתתפים וצופים (גם הצופים משלמים כניסה לאירוע) ובכל זאת אנו עדיין שומעים על קשיים - מה שחסר כמובן על מנת לפתור את הקשיים הללו הם הספונסרים.

הפתרון הוא הרבה יותר פשוט מהנראה לעין במקרים רבים כאשר על פי ההענות של הספונסרים הפוטנציאליים נראה כי הפנייה לבקשה של תמיכה באירועים מתבצעת רק לחברות העוסקות ישירות בתחום המחשוב בכלל והגיימינג בפרט - תחום שבארץ הוא קשה ותחרותי מאד ועסקים רבים קמים ונופלים על בסיס קבוע ולכן רובם לא יכולים לתמוך באירועים שכאלה או יכולים אך במידה מזערית בלבד.

בכל העולם נחשב הדור הצעיר לשוק הצריכה הגדול אם זה בהוצאת כסף באופן ישיר או בהפעלת לחץ (בלתי מתון אפשר להגיד) על ההורים לקנייה של מוצר כזה או אחר. בכנס בנושא שיווק שנערך בשנה שעברה עלתה העובדה כי בני נוער מחזיקים בממוצע במעגל השפעה של כ- 400 בני נוער אחרים וזאת בעזרת הדיווחים שלהם על מוצר כזה או אחר ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק והטוויטר.

אנו רואים השקעה אדירה של חברות בסכומי עתק ובפנייה ישירה לדור הצעיר אם זה חברות סלולר, חברות שיווק מזון שונות, חברות פרפומריה (זוכרים את הקמפיין הגדול של דאודורנט AXE?) ואפילו הבנקים וחברות כרטיסי האשראי פונות באופן מסיבי להשגת חלק מפלח השוק שנקרא בני נוער.

במשחקים כמו COD מחולקים הטבות במשחק לאחר רכישת חטיפים ושתייה כפי שראינו בקמפיין משותף של Activision ו - PepsiCo (יצרנית פפסי), מקדונלדס תמכו באירועי גיימינג בינלאומיים כמו WSVG, חברת קוקה קולה תמכה (ביחד עם חברת האופנה kappa) בקבוצת ה - CS של wNv ואפילו בצרפת ראינו גלידות עם תמונות של שחקני CS עליהן כגימיק שיווקי לקידום המכירות.

כיום, פלח השוק התחרותי בארץ מוחזק למעשה ברובו על ידי חברות תקשורת כאשר המרכזית שבה היא וואלה, המחזיקה באתר ויגיימז ואחריהם ניתן לראות חברות נוספות כגון nana10 המחזיקים ב - Gamer ועוד. חברות אלו מקושרות באופן ישיר גם למדיה האלקטרונית והכתובה ויכולים לספק תמורות נוספות לתומכים כגון חשיפה במדיות אלו בנוסף לחשיפה באתרי הגיימינג שלהם בלבד. להזכירכם, רק בעסקת הרכישה של ויגיימז דובר על העברה של שטח פרסום בשווי של כ - 700 אלף שקל.

- פנייה לספונסרים פוטנציאליים העלי זיקת מוצרים לקהל יעד צעיר.
- הצגת הנתונים המספריים לא רק של אלה המגיעים לאירוע אלא גם אלה שעוקבים אחריו דרך הפורומים השונים והדיונים הרבים שנערכים במשך שבועות לאחר כל אירוע שכזה.
- הצגת נתוני הצמיחה בתחום הגיימינג, האינטרנט המגה מהיר בעקבות משחקי האונליין ומכירות קונסולות וחומרת מחשב.
- הצגת השוואת מספרים של צפייה בדיווח חדשותי כללי לבין דיווח חדשותי הקשור ישירות לתחום בארץ, לקבוצה בארץ וכו' - אם יש הבדל גדול באתר קטן כמו UniT101, אני מאמין שזאת מגמה בכלל האתרים רק במספרים גדולים בהרבה.

פעולות אלו, ועבודה אולי יותר מאומצת של מחלקות התוכן השונות או אחרות שאחראיות על חלקת הגיימינג בכל חברה, יוכלו לעשות שינוי מדהים בתחום שיספק גם את הספונסרים, גם את בעלי האתרים וכמובן גם את הגיימרים עצמם.

תגובות  

#1 בן עמוס 2011-11-16 21:09
אתה צודק ברעיון אבל מהתרשמות מהאירוע בהוד השרון,כמות הספונסרים הייתה מרשימה ומכובדת,אבל בעיקרון צריך להרחיב את המעגל של הספונסרים לתחומים אחרים.למשל לפנות לחברות כמו REDBULL וPUMA לדוגמה(שמימנו את MYM).אני בטוח שחברות כאלה ישמחו לשתף פעולה
#2 mele 2011-11-16 21:32
מצטט את בן עמוס:
אתה צודק ברעיון אבל מהתרשמות מהאירוע בהוד השרון,כמות הספונסרים הייתה מרשימה ומכובדת,אבל בעיקרון צריך להרחיב את המעגל של הספונסרים לתחומים אחרים.למשל לפנות לחברות כמו REDBULL וPUMA לדוגמה(שמימנו את MYM).אני בטוח שחברות כאלה ישמחו לשתף פעולה


מסכים. מנסיון העבר שלי אני יכול להעיד כי התעניינות וחתירה לשת"פ היו עם חברות "מחוץ למעגל" הבעיה שהן מבקשות יותר מידי בשביל מעט מידי.
#3 Ender 2011-11-16 21:42
מצטט את mele:
מצטט את בן עמוס:
אתה צודק ברעיון אבל מהתרשמות מהאירוע בהוד השרון,כמות הספונסרים הייתה מרשימה ומכובדת,אבל בעיקרון צריך להרחיב את המעגל של הספונסרים לתחומים אחרים.למשל לפנות לחברות כמו REDBULL וPUMA לדוגמה(שמימנו את MYM).אני בטוח שחברות כאלה ישמחו לשתף פעולה


מסכים. מנסיון העבר שלי אני יכול להעיד כי התעניינות וחתירה לשת"פ היו עם חברות "מחוץ למעגל" הבעיה שהן מבקשות יותר מידי בשביל מעט מידי.

שידרשו בהתחלה ואולי זה גלגל שיניע את עצמו.
תמיד אחרי אירוע שבו יש חברות שנותנות חסות, באות באירוע אחר כך חברות נוספות שמבקשות להיות חלק מהאירוע הבא.
#4 mele 2011-11-16 22:26
מצטט את Ender:
מצטט את mele:
מצטט את בן עמוס:
אתה צודק ברעיון אבל מהתרשמות מהאירוע בהוד השרון,כמות הספונסרים הייתה מרשימה ומכובדת,אבל בעיקרון צריך להרחיב את המעגל של הספונסרים לתחומים אחרים.למשל לפנות לחברות כמו REDBULL וPUMA לדוגמה(שמימנו את MYM).אני בטוח שחברות כאלה ישמחו לשתף פעולה



מסכים. מנסיון העבר שלי אני יכול להעיד כי התעניינות וחתירה לשת"פ היו עם חברות "מחוץ למעגל" הבעיה שהן מבקשות יותר מידי בשביל מעט מידי.

שידרשו בהתחלה ואולי זה גלגל שיניע את עצמו.
תמיד אחרי אירוע שבו יש חברות שנותנות חסות, באות באירוע אחר כך חברות נוספות שמבקשות להיות חלק מהאירוע הבא.


מי עבד עליך?
#5 Ender 2011-11-16 22:30
מצטט את mele:
מצטט את Ender:
מצטט את mele:
מצטט את בן עמוס:
אתה צודק ברעיון אבל מהתרשמות מהאירוע בהוד השרון,כמות הספונסרים הייתה מרשימה ומכובדת,אבל בעיקרון צריך להרחיב את המעגל של הספונסרים לתחומים אחרים.למשל לפנות לחברות כמו REDBULL וPUMA לדוגמה(שמימנו את MYM).אני בטוח שחברות כאלה ישמחו לשתף פעולה



מסכים. מנסיון העבר שלי אני יכול להעיד כי התעניינות וחתירה לשת"פ היו עם חברות "מחוץ למעגל" הבעיה שהן מבקשות יותר מידי בשביל מעט מידי.

שידרשו בהתחלה ואולי זה גלגל שיניע את עצמו.
תמיד אחרי אירוע שבו יש חברות שנותנות חסות, באות באירוע אחר כך חברות נוספות שמבקשות להיות חלק מהאירוע הבא.


מי עבד עליך?

תתפלא אבל יש לי קצת קצת נסיון בחיים :lol:
#6 dAruX 2011-11-17 13:05
ד"א REDBULL תמכה פעם באיזה לאן של gamer.pro...
#7 mele 2011-11-17 13:51
מצטט את dAruX:
ד"א REDBULL תמכה פעם באיזה לאן של gamer.pro...

תמכה גם ב ESRAEL ו ELEMENTALS

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.