question  לפני זמן מה דיווחנו על הקמת שני גופים שקמים בארץ לקידום הספורט האלקטרוני בישראל ועל הכרה מממשרד התרבות והספורט.

מי יעשה מה ואיך הדברים ייראו בסופו של דבר לנו הגיימרים? איזה גוף לגיטימי יותר? מי פועל בשיטה הטובה ביותר?
אני לא בטוח שתקבלו בסוף המאמר תשובות לשאלה הזאת אבל הדיעה שלי די ברורה בשלב הזה וזאת לאחר שיחות שונות עם מובילי הארגונים השונים.

הגוף הראשון אשר נמצא בשלבי אישורים מול משרד התרבות והספורט על מנת להקרא כהתאחדות ספורט (על פי החוק בישראל יש צורך בהכרת משרד התרבות והספורט על מנת להשתמש בתואר התחאדות ספורט ומכאן גם לקבל תמיכה לאחר האישור) פועל כרגע בראשותו של ניצן דיקשטיין.

שיטת העבודה באופן כללי היא די ברורה - הצגת התחום כלגיטימי בעולם הרחב וכתחום מתפתח ביותר בעל תמיכה רבה ממשלות במדינות רבות. כבר בוצע ביקור של נציג הפדרציה העולמית לספור אלקטרוני אשר הופגש עם נציגי משרד התרבות והספורט והציג את המצב בעולם המערבי ובמדינות מזרח אסיה בתחום זה.

פעילות בשיטה הזאת תוך הצגת המצב העולמי והחדירה של הספורט האלקטרוני גם לתחומים ולועד האולימפי האחראי על קיום האולמפיאדות בעולם (באולימפיאדת בייג'ין נערך טורניר ספורט אלקטרוני ענק כחלק מאירועי הפתיחה ובאישור הועד האולימפי העולמי).

הגוף השני אשר הקים את העמותה למשחקי מחשב בישראל בה משמש עמיאל לוזון כיו"ר פועל בשיטה שונה אשר אני באופן אישי טרם הבנתי את מטרותיה והכיוון שלה.

שיטת הפעולה בה דוגל עמיאל היא יצירת לובי בעזרת ח"כים שונים וביניהם כאלה מש"ס ומהליכוד. שימוש בשיטה הזאת הוא לגיטימי ולפעמים אף עוזר אך מסוכן במקרים בהם יש צורך בראייה לטווח ארוך ולא בפתרון נקודתי לבעיה קטנה כזאת או אחרת.
במקרים של החלפת שלטון פעמים רבות הסתמכות על לובי מצד אחד של המפה הפוליטית יכול להוות בעיה מאחר והשלטון המחליף עלול לדחות, לבטל או לא להתייחס ל"פרוייקטים" אותם קידם השלטון הקודם.
כמו כן, שימוש בח"כ כנסת מש"ס עלול להתגלות אף הוא כטעות כאשר יתברר להם לאחר מעט עבודת בית שתחום הגיימינג לא מכיל רק משחקי ספורט כמו FIFA וזהו אלא גם משחקי שמציגים אלימות ולוחמה (למעשה רוב משחקי הטורנירים הרשמיים הם כאלה) וחלקם, אמנם לא כאלה המשוחקים בטורנירים, אף לא חוסכים מהמשחק רמיזות מיניות ואף מעבר לכך.
לא בטוח שלא מדובר בחרב פיפיות כאשר לאחר שיובן הנושא הזה אולי יוחלט כי דווקא זהו תהליך שעדיף לא רק שלא לעזור בו אלא אף לנסות ולשים רגל לקידום התחום הזה.

כמו כן, נפגש לאחרונה עמיאל עם יועץ שר התקשורת, מר שמעון בן דוד, ולאחר הפגישה הודיע כי יש הכרה על ידי משרד זה וצפוי שיתוף פעולה בעתיד.
כיצד שיתוף פעולה ממשרד התקשורת יתבטא בפועל בתחום הספורט האלקטרוני? כאשר כפי הנראה משרד התקשורת מתמשק עם תחומנו אך ורק בנושא האינטרנט, שהוא חשוב אבל זה כמו לדוגמא לפנות למחלקת הגינון בנוגע למגרש הכדורגל ולא למשרד המטפל בספורט באותה ראשות עירונית.

עם כל הכבוד לנו הגיימרים, תחום האינטרנט והורדת בעיות הפינגים לחו"ל יקרה רק באחד המצבים הבאים או כשכולם יתרחשו:

- כשנהיה מוכנים לשלם (ולא מעט כי על שירות יקר  וטוב צריך לשלם. אתם מוזמנים לבדוק כמה עולה סיב אופטי לאיטליה לדוגמא).
- כשנשכנע את כלל משתמשי האינטרנט בישראל להפסיק להוריד סרטים, תוכנות וסרטים בכמויות מסחריות מה שיוריד את העומס על קוים אלה בצורה משמעותית.

לא אנחנו ועם כל הכבוד אני לא מאמין ששר התקשורת ירצה לעמוד מול הגופים המסחריים הגדולים ולחייב אותם בהוצאות של מאות מיליונים להנחת סיבים אופטיים תת מימיים מכאן למדינה אירופאית כלשהיא.
מה גם שדבר כזה לא ימנע עדיין את בעיות הפינגים מול מדינות נוספות.

לא רק שלא השתכנעתי מדרך הפעולה של העמותה, בעיקר אחרי שיו"ר הראש שלה בתשובה לשאלה שלי לגבי מה הפעולות הצפויות מול משרד התקשורת הודיע לי שאמנם מדובר בעמותה ציבורית אך הוא לא יכול לגלות שום דבר לאף אחד, אלא גם הגעתי למסקנה שהשיטה אף עשויה להביא לנזקים במקרה והדברים לא יצליחו.

כמו כן, מסרב עמיאל לחשוב בשלב זה על שיתוף פעולה בין הגופים שוב ללא הבהרת הסיבה ולדבריו אף מדובר במעין טאבו של דבר ש"בכל אופן לא נתון לויכוח".

כיצד ייראה עתיד הספורט האלקטורני בישראל בעתיד? אולי פתרונים לאלוהים...

תגובות  

#1 oreldm1 2010-07-16 12:59
לא אנחנו ועם כל הכבוד אני לא מאמין ששר התקשורת ירצה לעמוד מול הגופים המסחריים הגדולים ולחייב אותם בהוצאות של מאות מיליונים להנחת סיבים אופטיים תת מימיים מכאן למדינה אירופאית כלשהיא.
מה גם שדבר כזה לא ימנע עדיין את בעיות הפינגים מול מדינות נוספות.

מאוד לא מדויק. אני ממש לא מסכים.
+1 #2 Ender 2010-07-16 13:39
מצטט oreldm1:
לא אנחנו ועם כל הכבוד אני לא מאמין ששר התקשורת ירצה לעמוד מול הגופים המסחריים הגדולים ולחייב אותם בהוצאות של מאות מיליונים להנחת סיבים אופטיים תת מימיים מכאן למדינה אירופאית כלשהיא.
מה גם שדבר כזה לא ימנע עדיין את בעיות הפינגים מול מדינות נוספות.

מאוד לא מדויק. אני ממש לא מסכים.

כשתבין קצת יותר בפינגים ובטופולגיית רשת דבר איתי.....
#3 mele 2010-07-16 13:44
נראה שנקיטת העמדה שלך לצד עמותה ציבורית א' כנגד עמותה ב' לא נכונות ולא מועילות לאף אחד בטח שהאתר הוא המקום המרכזי לחדשות ועדכונים ומתיימר להשאר נטרלי.

העניין הוא לא מה משרד התקשורת יעשה או לא יעשה השאלה היא למה אתה שם את השם והמוניטין שלך ושל האתר על הצלחה או אכזבה של עמותה אחרת.
#4 Ender 2010-07-16 13:59
מצטט mele:
נראה שנקיטת העמדה שלך לצד עמותה ציבורית א' כנגד עמותה ב' לא נכונות ולא מועילות לאף אחד בטח שהאתר הוא המקום המרכזי לחדשות ועדכונים ומתיימר להשאר נטרלי.

העניין הוא לא מה משרד התקשורת יעשה או לא יעשה השאלה היא למה אתה שם את השם והמוניטין שלך ושל האתר על הצלחה או אכזבה של עמותה אחרת.


העמדה שלה היתה כמו תמיד ניטראלית וכאחד שכותב פה בעצמך פינה אישית אתה מבין ויודע שיש מקום לדיעות אישיות.
הדבר קיים בכל מידע אם זה כפרשנות או כטור של דיעה אישית.
אני שם את השם שלי על הדיעה האישית שלי פה ולא על הצלחה של מישהו כזה או אחר.
כמו שהסברתי לעמיאל הצלחה מבחינתי היא מי שיעשה את זה בצורה הטובה ביותר.
כרגע יש לי תחושה של תחרות בין 2 גופים שהיא זאת שלא מועילה אלא להיפך.
#5 mele 2010-07-16 14:08
קיצר אתה מוכן לסתוםםםםםםםםםם? שמע ניר אני מוכר שטחי פרסום על הראש שלי ללאן עשרה שקלים על כל אות - זאת אומרת שאתה יוצא בנזק של 70 שקלים לטובת פרסום מותג האתר שלך. אם תוסיף פרסום של החנות גלישה אני יעשה לך הנחה של 10%
#6 awokEN 2010-07-16 15:06
עמיאל יפה יפה לפני כמה ימים רק דיברתי איתך על הפינגים בחוו''ל .
וכבר התחלתה להזיז עיניניים תודה רבה לך עמיאל.

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.