CSGO 130x64בשנה שעברה הציגה Valve את הסטיקרים הנמכרים בעיקר לפני אירועים מרכזיים כמו ESL One ומכניסים לחברה סכום לא מבוטל של כסף וחלק מהסכום אף עובר לקבוצות עצמן.
ב - Valve כמובן מרוצים מהשיטה אך מסתבר שלא כולם חושבים כך.

על פי הפרסומים של Valve, זכו הקבוצות השונות לקבל סכום שיא של 4.2 מיליון דולר מפרסי הזכיות וממכירות סטיקרים וחתימות שחקנים.

על פי השיטה של Valve, כ - 33% מהסכום הנכנס ממכירות הסטיקרים עובר לקבוצות (כל קבוצה על פי מכירות הסטיקר שלה) ולמרות שהדבר נשמע כעסקה טובה עבור כל הצדדים, עולים קולות מהקהילה ומהשחקנים עצמם המבקרים את השיטה.

מייד עם תחילת מכירות הסטיקרים בשנה שעברה עלתה בעיית השייכות של המוצר, הנושא את סמל הקבוצה כאשר חלק טענו שמדובר ברכוש של הארגון עצמו והמכירות נחשבים דומים לאלה של חולצות הקבוצה ומוצרים נלווים אחרים.
חלק טוענים כי מדובר ישירות במכירות הנובעות מביצועי השחקנים והערכת הקהילה לביצועים אלו ולכן הם זכאים לקבל חלק מהסכום.

חלק מהקבוצות כוללות כיום בחוזים שלהם עם השחקנים סעיף הנוגע לרווחים אלו כאשר בעבר Complexity הפסידו את קבוצת ה - CS:GO שלהם ששחקניה בחרו לעבור ל - Cloud9 לאחר שלא קיבלו נתח מרווחים אלו.
קבוצות אחרות כמו fnatic בחרו להעביר חלק מהרווחים לשחקנים ואילו אחרות כמו iBUYPOWER בחרו להעביר לשחקנים את הסכום במלואו.

Valve ניסו "להתערב" בנושא על ידי כך שאפשרו לשחקנים למכור חתימות שלהם ובכך להרויח כסף באופן אישי, כל שחקן על פי בסיס המעריצים שלו המוכנים לרכוש חתימות כאלה. חשוב לציין כי Valve מקבלת 15% מכל עסקה כזאת שמתבצעת.

 

esl one cologne 2015
צילום: מתוך האתר של ESL-One

 

כעת, גם כשנה לאחר הצגת הסטיקרים לראשונה, נתקלת Valve בביקורת המגיעה מהשחקנים אך גם מהקהילה עצמה כאשר הטענה היא כי יש לעבור למודל של DOTA2 ומשחקי TheInternational.
ב - DOTA2 נמכרים פריטים שונים זמן מה לפני אליפות העולם וחלק מסויים מסכומים אלו עובר ישירות לסך הפרסים בטורניר. כך הגיעה סך הפרסים השנה במשחקי TI5 לסכום של מעל ל - 18 מיליון דולר.

בחישוב גס, אם נפחית את סכום הזכייה ועל פי ההכרזה של Valve על חלוקת 4.2 מיליון דולר נגיע לכך ש - Valve הכניסו 66% מהסך הכללי של המכירות שעומד על בערך 8 מיליון דולר רק באירוע ESL One קלן.
בכל זאת, למרות עלייה של 180% מהמכירות במהלך ESL One קטוביץ' (במרץ השנה), סך הפרסים עדיין עומד על 250,000 דולר בלבד.

שחקן קבוצת Virtus.pro, ויקטור TaZ ווג'טס, צייץ בטוויטר כי הוא מעוניין להשתתף באירועים הבאים עם סכומי זכייה שייקבעו גם על פי ערך המותג שהוא מייצג, היכולות שלו במשחק והפופולריות שלו.

 

taz tweet on stickers

 

Valve הודיעו בעבר כי הפרסים לטורנירים מרכזיים יינתנו מסכומי הכסף שייתקבלו מרכישת סקינים ומוצרים נוספים אך לא הבטיחו כי גדילה במכירות תגדיל את התמיכה שלהם באירועים השונים ואף סברות בעבר בנוגע לטורניר מיליון דולר הוכחש על ידה (במהלך 2012). האם הביקורת העולה תשנה את המדיניות?

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.