loldotacsgoהצפייה בתחרויות ספורט אלקטרוני ובגיימינג בכלל ממשיכה לשבור שיאים ולצמוח משנה לשנה ויש מספר נתונים מעניינים המראים לדוגמא, שלא כל השחקנים שצופים בשידורי משחקים בהכרח גם משחקים באותו המשחק.
מספר נתונים על צפייה ב - LoL, DOTA2 ו - CS:GO.

 

 

 

האתר Newzoo, העורכים מחקרים כלכליים לתעשיית הגיימינג, פרסמו לאחרונה מספר נתונים מעניינים בנוגע להרגלי הצפייה במשחקים המובילים בסצינת הספורט האלקטרוני כשניתוח הנתונים מגיע מבדיקה של נתונים בעשרה מדינות במערב - ארה"ב, קנדה, גרמניה, ספרד, איטליה, צרפת, שבדיה, הולנד, בלגיה ובריטניה.

חמשת הכותרים המובילים

five leading games

ניתן לראות כי שלושת הכותרים המובילים הם LoL, DOTA2 ו - CS:GO אך Overwatch מופיעה במקום הרביעי וזאת למרות שאין לכותר סצינה של ספורט אלקטרוני גדולה מדי כעת באופן יחסי (דבר אותו בליזארד מעוניינים לשנות בעקבות ההכרזה על הליגה אותה הם מתכננים בניהולם) אך בסיס השחקנים הגדול שלו יוצר את העניין.

לשחק או לצפות במשחק?

Newzoo Gaming Enthusiasts Viewing and Gaming 1

ספורט מסורתי מאפשר לאנשים לשבת בבית בלי להשתתף ולו פעם אחת במשחק בוא הם צופים ומסתבר שהתופעה הזאת מגיעה גם לכאן כאשר 42% מהצופים בכותרים שנבדקו אינם משחקים במשחק בו הם צופים ואילו רק 32% גם צופים וגם משחקים באותו משחק.
ל - CS:GO, אומרים ב - newzoo, יש בסיס גדול יותר של שחקנים שצופים במחק אך לא משחקים בו בפועל וכנראה זה בשל העובדה שמדובר במשחק קל להבנה ולצפייה גם למי שלא משחק ואפילו לכאלה שהם לא גיימרים.

רוב הצופים רואים רק משחק אחד

Newzoo Esports Viewers Players Franchises

רוב הצופים נשארים נאמנים למשחק אחד בלבד כש - 70% צופים במשחק הנבחר על ידם בדומה לאחוז השחקנים שמשחקים רק במשחק אחד מתוך השלושה שנבדקו (69%).
שחקני LoL הם "הנאמנים" ביותר כש - 37% מהם צופים רק בכותר בו הם משחקים ואילו שחקני CS:GO הם בעלי אחוז הצפייה הגדול ביותר גם בכותרים האחרים. בסך הכל רק 8% צופים בכל שלושת הכותרים.


על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.