דרום קוריאה נחשבת לאחת המדינות המרושתות בעולם ובשל פיזור האינטרנט במהירות גבוהה בה, נפוצים מאד גם משחקי האונליין הרבים. משרד התרבות, הספורט והתיירות שוקל לאסור את מה שאמור להיות הטרנד הבא במשחקי הוידאו.
רכישת חפצים וירטואליים במשחקי אונליין היא לא דבר חדש והחל עוד לפני קצת יותר מעשור בעולמות וירטואליים כדוגמת THERE, Second Life ו - Another World, בהם המסחר נעשה לרוב בין השחקנים במשחק.
בשנים האחרונות התפתח תחום המסחר במשחקים ה - MMO ולאחרונה גם במשחקי ה - FPS בהם המסחר ברובו מתבצע בין השחקן לחברה שפיתחה את המשחק וניתן לראות דוגמאות לכך במשחקים כמו Team Fortress 2 ו - Diablo 3.
האנאליסטים וחברות המשחק מדברים רבות בשנה האחרונה על כי העתיד פונה יותר ויותר לכיוון משחקי ה - Free-To-Play בהם למעשה במשחק ניתן בחינם, בדמותו הבסיסית ורווחי החברה המפתחת מגיעים מהמסחר שמתקיים בין השחקנים לבינה על עצמים/נשקים/דמויות וירטואליים ועד לאחוזים שעוברים לחברה המפתחת גם מעסקאות בין השחקנים עצמם.
ה"קוריאה טיימס" מדווח כי בדרום קוריאה כבר עלה הנושא לדיון כאשר שר התרבות, ספורט ותיירות הודיע השבוע כי הממשלה כבר עובדת על חוק שיאסור כל מסחר שכזה וזאת בשל העובדה כי לטענתו מעבר לשעות המשחק הרבות אותם מקיימים הצעירים בארצו, יתווסף זמן חיפוש המוצרים לרכישה, בדיקת מחירים, התמקחות על המחיר (במשחקים בהם מסחר בין שחקנים ניתן למיקוח) ועוד. כל זאת לטענתו, במקום ללמוד ולהתפתח.
קוריאה נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום הגיימינג, מבחינת אחוז התושבים, והחלטה שכזאת עלולה להשפיע על עולם הגיימינג והכיוון שהמוציאות לאור (כרגע) שואפות להגיע אליו כאמור החל ממשחקים כמו TF2, Diablo 3 ועד למשחקי ה - Casual הרבים, בעיקר בטאבלטים וניידים שמתבססים למעשה ברובם על המודל העסקי המדובר. לא יודע כיצד ואם החוק ישפיע על מכירות חבילות תוכן (DLC).
קים קאפ-סו, ראש מחלקת מדיניות תוכן במשרד הספורט, התרבות והתיירות של דרום קוריאה:
"המטרה העיקרית של משחקים היא מטרת בידור וצריך בנוסף לעשות בהם גם שימושים למטרות אקדמיות ומטרות טובות נוספות".
על פי החוק שייכנס לתוקף בקרוב, העובר עליו ייקנס בסכום של 50 מיליון וון, שהם כ - 43,000 דולר, ובנוסף גם 5 שנים מאסר על תנאי.
המאמר נצפה {hits}4415{/hits} פעמים
תגובות
מעניין אם זה ישפיע (לטובה) על הספורט האלקטרוני והכיוון שלו...