vgamesלפני כשנתיים התוודעה הקהילה הישראלית לארגון ESL במתכונת מקומית לאחר שויגיימז רכשה את הזכיון להפעלה של המותג בארץ. השבוע התבשרנו כי תקופה זאת הסתיימה. ראיון עם מנהל הקהילות של ויגיימז, עמוס זכות.

 

 

ההודעה בנוגע להפסקת פעילות ESL ישראל בויגיימז באה באופן מפתיע וללא הסבר ורבים בקהילה ראו בכך נסיגה וסמן לגבי העתיד. עמוס זכות מסביר כי למעשה לא מדובר בנסיגה בעקבות הפסקת פעילות זאת אלא כי הפעילות מופסקת בגלל נסיגה שכבר קיימת.

ש: במהלך שנת 2011, לאחר רכישת האתר על ידי וואלה!, הוקפאו התקציבים לתחום הגיימינג (בעיקר לטורנירים ופעילויות דומות). מה צפוי לקהילה במהלך שנת 2012?
ת: לצערי, את התשובה המלאה אוכל לספק בחודש ינואר - תחילת פברואר. הכיוון בהחלט חיובי.

ש: האם ההפרדות שלכם מ – ESL נובעת מהצורך בתשלום עבור זיכיון השימוש במותג?
ת: התשובה ארוכה ומורכבת מכן או לא. בשנת 2009, התקציב עמד על לא פחות מ-80,000 ש"ח שללא ספק מגמד כל סכום שהושקע בשנה אחת בספורט האלקטרוני בישראל. למוקדמות, נרשמו ארבעים וחמש קבוצות CS, שמונה עשרה קבוצות COD, שבע עשרה קבוצות CSS ועוד מספר לא מבוטל של שחקנים ללאדרים חופשיים (פוקר וכו'). מרגע זה, לא רק שלא ראינו גידול במספר השחקנים והקבוצות אלא בדיוק ההפך. קהילת סורס התפוגגה, קהילת קוד לא יציבה ולא מצליחה להעמיד מספר קבוצות סדיר אפילו לליגה אחת וקהילת CS, שהיא הלב של כל הליגות הללו, ירדה ל-30 קבוצות שגם הן, ברובן, לא מסוגלות למשוך טורניר ארוך יותר משבועיים.

המסגרת המקצועית של ESL לא הוכיחה שהיא מתאימה למצב של השחקנים בישראל ותדרש עוד עבודה רבה עד שנגיע למצב אחר, בו נרגיש את הצורך בשילוב מערכת כזו שוב.
 
את חשבון הנפש על כולם לעשות. הן מנהלים והן קבוצות ושחקנים. אוכל לומר בבטחון מלא שלו הייתה פעילות מוגברת בסקציות הגאדרים, הלאדרים ועוד תחומים שאינם חלק מהליגות המרכזיות, לא הייתה נסגרת הפעילות ב-ESL.

ש: כעת כאשר במקביל להפרדות מ – ESL, תאלצו להפרד גם ממערכת האנטיצ'יט WIRE. איזו מערכת תמלא את מקומה במשחקים שאינם נתמכים על ידי ה – sClient?
ת: מערכת האנטי-צ'יט האינטגרלית או תוכנה צד שלישי אותה יבחרו מנהלי הקהילות והשחקנים.

ש: לאחר שהתרגלנו בשנים האחרונות כי ויגיימז הם אלה שנותנים את הטון בפעילות הקהילה הישראלית בתחום הגיימינג אנו רואים כעת יוזמות מכיוונים אחרים כמו הלאן שייערך בקרוב במודיעין ופתיחת מדורי גיימינג וספורט אלקטרוני באתר hwzone. כיצד ויגיימז מתכננים להתמודד בתחרות בשנה הקרובה?
ת: כל פעילות בתחום בגיימינג מבורכת באשר היא. מי יתן ונראה עוד ועוד גופים משקיעים בספורט האלקטרוני ובקהילות הגימיינג. זו אינה תחרות כי אם מאמץ משותף.

ש: באופן כללי ניתן לראות התפתחות של תחום הגיימינג בכלל והספורט האלקטרוני בישראל בפרט כאשר ישנם שחקנים רבים יותר, ניתן לראות דיונים רבים יותר על רכישות ציוד מקצועי ויקר יותר לתחום זה. כעת שאנו בחודש האחרון לשנת 2011, איך אתה רואה את הקהילה בשנה הבאה?
ת: אנו נעשה כל שביכולתנו להמשיך ולתת במה לספורט האלקטרוני ולהשקיע בקהילות גם ב-2012 בתקווה לראות יותר ויותר שחקנים מצטרפים למעגל הרציני והמשקיע. קפיצת מדרגה תהיה רק אם השחקנים יגלו רצינות וישקיעו באמת בתחום.

ש: מדוע לדעתך השימוש במותג ESL לא הצליח בכל זאת למנף את תחום הספורט האלקטרוני בארץ, כשלראייה ניתן לראות בהודעתכם כי אתם מתכוונים להמשיך את אותה מתכונת טורנירים גם בלי השם ESL מעליהם?
ת: למנף תחום נישה אינו דבר של מה בכך. ענפי ספורט גדולים בהרבה אינם נוחלים הצלחה תוך זמן קצר ולעיתים נשארים במסגרת מצומצמת למשך שנים ארוכות - עד לרגע שנוצר הקליק עם הקהל. הזמן בסופו של דבר יעשה את שלו וההצלחה תגיע.

ש: ישנם לא מעטים שרכשו פרמיום ל – ESL בשל העובדה שיש ליגות וטורנירים תחת ESL ישראל. האם כספם יוחזר או שהם יפוצו בדרך כלשהי?
ת: אף ליגה בישראל לא דרשה פרימיום ולכן אלו שרכשו - רכשו עבור ליגות בסקציות אחרות, בהן הם יכולים להמשיך ולשחק.

ש: אם לשאול הכי ישיר שאפשר – האם ההפרדות מ – ESL היא צעד "מבשר רעות" עבור העתיד של ויגיימז שמשמש כיום כאתר המרכז את מירב הגיימרים בישראל?
ת: בפירוש לא. ההפרדות מ-ESL היתה החלטה עניינית בהתאם למצב השחקנים הנתון והתוצר שהופק, או בעצם לא הופק ממנו. כאמור, אנו נמשיך לרכז תחת ויגיימס את הפעילויות כפי שעשינו שנים רבות.

כאמור, על פי הודעת ויגיימז, אין תכנון להפסיק את הפעילויות שהחלו תחת ESL ישראל וכי הם ימשיכו ויפעלו תחת מערכת הפורומים.

תגובות  

+4 #1 mele 2011-12-02 20:28
אוי אני כלכך אוהב את עמוס הזה!
ראיון יפה ניר.
+3 #2 Nightmare 2011-12-03 02:59
אחלה ראיון
+4 #3 Ithik 2011-12-03 09:33
לא קם אף פעם עוד איזשהו ארגון שיכול היה לתת פייר פייט לויגיימס ואם זה היה קורה והכניסות לאתר של ויגיימס היו נפגעות עקב כך אז הייתי רוצה לראות את עמוס אומר שאין פה תחרות וכולם בשביל אותה המטרה - בולשיט, קהילה מתה בגלל מחסור בשחקנים מקצוענים וגם בגלל חוסר בפעילות (או בפעילויות שאינן אטרקטיביות ומושכות) שאלה 2 דברים שלא חייבים ללכת ביחד ז"א שאם היה יותר פעילות ויותר דברים מעניינים שמדרבנים אנשים צעירים להשקיע את זמנם על המשחק אז יותר ויותר הייתה פעילות ואותו דבר ההפך לגבי מחסור השחקנים, אם עכשיו תקום קהילה שיהיה לה את הביצים לעשות מעשה בחלון ההזדמנויות הזה ולהתחרות הקהילה רק תרויח מזה - הקהילה היחידה שיש לה את הפוטנציאל לעשות את המעשה הזה זה אך ורק IGOnline מקווה שהם ישכילו לעשות את המעשה ואז באמת נראה שינוי בקהילת ה-CS (ת'אמת, לא אכפת לי מה שקורה בקהילות אחרות), לעשות ערוצי adv+pro+teams זה שטויות וזה לא מעניין אף אחד יש מספיק מכל השטויות האלה וערוצים הרבה יותר מוצלחים משלכם ואם אני לא טועה ירדתם מקטע של הלאנים כי יש אחרים שיעשו את העבודה השחורה במקומכם אז חוץ מהפורום אני לא רואה שום דבר שיש לכם למכור לקהילה (משהו מקורי ומעניין), וזה גם יכול להשתנות בשניה, תזכרו שקהילת ה-CS לא בדיוק הקהילה הכי נאמנה שיש...

אבל יש מצב ע-נ-ק שאני טועה בהכל אז סורי.
+5 #4 -valender 2011-12-03 10:36
ראיון מצוין Ender.
מקווה שתמצא את הפוטנציאל המלא שלך.
+1 #5 dAruX 2011-12-03 18:42
בתור שחקן בקהילה חבל לי שרק ויגיימס (עד כה) השקיעו בקהילה, כי בגלל שאף אחד לא משקיע הם מרשים לעצמם לזלזל בנו.
הלוואי שעכשיו HWZONE יקחו את העניינים לידיים ולא נהיה תלויים יותר בVGAMES.
+1 #6 Ender 2011-12-03 19:58
מצטט dAruX:
בתור שחקן בקהילה חבל לי שרק ויגיימס (עד כה) השקיעו בקהילה, כי בגלל שאף אחד לא משקיע הם מרשים לעצמם לזלזל בנו.
הלוואי שעכשיו HWZONE יקחו את העניינים לידיים ולא נהיה תלויים יותר בVGAMES.

אני דוקא מקווה שנהיה תלויים בשניהם
שלא רק hwzone פתאום יהפכו לעיקר
אלא שתהיה תחרות....תחרות על הזמן של הגיימרים :lol:
#7 Ender 2011-12-03 20:01
מצטט Ithik:
לא קם אף פעם עוד איזשהו ארגון שיכול היה לתת פייר פייט לויגיימס ואם זה היה קורה והכניסות לאתר של ויגיימס היו נפגעות עקב כך אז הייתי רוצה לראות את עמוס אומר שאין פה תחרות וכולם בשביל אותה המטרה - בולשיט, קהילה מתה בגלל מחסור בשחקנים מקצוענים וגם בגלל חוסר בפעילות (או בפעילויות שאינן אטרקטיביות ומושכות) שאלה 2 דברים שלא חייבים ללכת ביחד ז"א שאם היה יותר פעילות ויותר דברים מעניינים שמדרבנים אנשים צעירים להשקיע את זמנם על המשחק אז יותר ויותר הייתה פעילות ואותו דבר ההפך לגבי מחסור השחקנים, אם עכשיו תקום קהילה שיהיה לה את הביצים לעשות מעשה בחלון ההזדמנויות הזה ולהתחרות הקהילה רק תרויח מזה - הקהילה היחידה שיש לה את הפוטנציאל לעשות את המעשה הזה זה אך ורק IGOnline מקווה שהם ישכילו לעשות את המעשה ואז באמת נראה שינוי בקהילת ה-CS (ת'אמת, לא אכפת לי מה שקורה בקהילות אחרות), לעשות ערוצי adv+pro+teams זה שטויות וזה לא מעניין אף אחד יש מספיק מכל השטויות האלה וערוצים הרבה יותר מוצלחים משלכם ואם אני לא טועה ירדתם מקטע של הלאנים כי יש אחרים שיעשו את העבודה השחורה במקומכם אז חוץ מהפורום אני לא רואה שום דבר שיש לכם למכור לקהילה (משהו מקורי ומעניין), וזה גם יכול להשתנות בשניה, תזכרו שקהילת ה-CS לא בדיוק הקהילה הכי נאמנה שיש...

אבל יש מצב ע-נ-ק שאני טועה בהכל אז סורי.

נגמר הקטע של אנשים רוצים טורניר בשביל כיף
הפעם היחידה שהוכיחה את עצמה זה כשיש כסף...יש פרסים (ואני לא מדבר על 100 שקל לכל שחקן בקבוצה שמנצחת).
זה קרה בתקופת 3DV שהיתה ליגה שהחזיקה כמה חודשים.
למה? כי היה פרס יקר ערך.
במקרה הזה היתה טיסה ל - ESWC.
יש אמרה בעסקים שאומרת ש - 10% מההכנסות חייבים לחזור לשיווק.
במקרה של הגיימרים, השיווק הוא טורנירים, תחרויות, אירועים
אני רואה כמה כניסות יש לכל כתבה שמדברת על סתם נושא לעמות המוןןןןן כניסות לכל כתבה שמדברת על קבוצה בארץ או טורניר רציני
בטח ובטח על לאן.
זה אומר המון!!!
#8 Ithik 2011-12-03 20:46
כנראה שלא הבנת למה שהתכוונתי ניר...
#9 Ender 2011-12-03 23:35
מצטט Ithik:
כנראה שלא הבנת למה שהתכוונתי ניר...

עכשיו אני שם לב שאנחנו בעצם אומרים את אותו הדבר |tup|
#10 dAruX 2011-12-04 03:10
מצטט Ender:
מצטט dAruX:
בתור שחקן בקהילה חבל לי שרק ויגיימס (עד כה) השקיעו בקהילה, כי בגלל שאף אחד לא משקיע הם מרשים לעצמם לזלזל בנו.
הלוואי שעכשיו HWZONE יקחו את העניינים לידיים ולא נהיה תלויים יותר בVGAMES.

אני דוקא מקווה שנהיה תלויים בשניהם
שלא רק hwzone פתאום יהפכו לעיקר
אלא שתהיה תחרות....תחרות על הזמן של הגיימרים :lol:


agree -_-

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.