israeli_95x63העמותה לגיימינג תחרותי (IESA) אשר ארגנה את אליפות ישראל ומוקדמות אליפות העולם, ביחד עם מועדון הגיימינג game-freak פונה כעת למשרד התרבות והספורט בנוגע להכרה בספורט האלקטרוני באופן רשמי על ידי ממשלת ישראל.

 

 

 

עם הקמת העמותה והצטרפותה לפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני (IESF) נפגש יו"ר העמותה, ניצן דיקשטיין, עם בכירים במשרד התרבות והספורט והציג בפניהם את הספורט האלקטרוני בארץ ובעולם, את ההתפתחות שלו ובעיקר את העובדה כי יותר ויותר ממשלות בעולם מקבלות את הענף כספורט רשמי.

כעת פונה שוב דיקשטיין למנהל המחלקה לספורט תחרותי במשרד התרבות והספורט, מר אורי חרל"פ, במכתב בו הוא מתאר את האירוע שנערך בשבוע שעבר בהוד השרון ואת העובדה כי הפדרציה העולמית פנתה השנה לארגון Sport Accord.

Sport Accord הוא ארגון שהוקם לפני יותר מארבעה עשורים ומרכז תחתיו כמאה עמותות והתאחדויות ספורט בעולם, ביניהם הפדרציה הבינלאומית לפוטבול, הפדרציה הבינלאומית לשייט (ISAF), הפדרציה הבינלאומית לג'ודו (IJF) ועוד רבות אחרות. הארגון פועל באופן צמוד מול הוועד האולימפי והכרה של הארגון בענף ספורט מוביל באופן ישיר לקיום טורנירים בינלאומיים ותמיכה ממשלתית של המדינות החברות בארגון של אותו ענף הספורט. הכרה ממשלתית נותנת על פי חוק תקצוב לכל ענף וענף והספורטאים נחשבים כנציגים רשמיים של אותה מדינה.

בקוריאה קיימים שני גופים עיקריים המוכרים על ידי הממשלה:
- המכון הקוריאני לקידום ופיתוח תחום המשחק - גוף שהוקם ב - 1999 ותפקידו לעודד את התעשייה העוסקת במשחקי וידאו והוא פועל במסגרת משרד התרבות והתיירות הקוריאני.
- התאחדות הספורט האלקטרוני הקוריאני - הוקמה במהלך סוף שנות ה - 90' ותפקידה לקדם את הנושא ולקבוע סטנדרטים וכללים לעוסקים בתחום (ניתן אולי להשוות בינה לבין כל התאחדות ספורט אחר בכל מדינה).

כיום דרום קוריאה, בה יושבים מנהלי הפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני ובה גם נערכים משחקי אליפות העולם, נחשבת למעשה למובילה בתחום וחלק מהגיימרים בא נחשבים כסלבריטאים לכל דבר, עם קהל מעריצים גדול, שידורי משחקים בטלויזיה ועוד.

בשנת 2005 החליטה בולגריה להיות המדינה הראשונה באירופה שתכריז כי הספורט האלקטרוני הוא ספורט רשמי במדינתם ובכך נסללה דרך נוספת למדינות נוספות לבצע את הצעד.

בשנת 2006 קמו מדינות נוספות שהחליטו להשקיע בתחום וביניהם דנמרק בה הוקמה הפדרציה הדנית לספורט אלקטרוני אשר הוכרה על ידי הממשלה ותפקידה לקדם את האינטרסים של העוסקים בתחום זה.
במהלך שנת 2007 אף הכריזה עיריית קופנהגן דרך מחזיק תיק התרבות, כי היא מעוניינת להוביל בתחום בו היא רואה היבטים חיוביים רבים ולכן היא הקציבה תקציב שנתי של מיליון כתר דני לקיום אירועים בתחומה.

באותה שנה, ראה ראש עיריית דאלאס אף הוא את הפוטנציאל התיירותי וההיבט השיווקי לעיר והכריז במהלך משחקי WSVG על סוף שבוע שנקרא Gamers Weekend.

ממשלות רבות ראו את הפוטנציאל כאשר אירועי גיימינג מקומיים ובינלאומיים מביאים עימם תיירות וצמיחה לעיר במקביל להיבטים החיוביים אצל הגיימרים עצמם כאשר מדובר בתחום בו אנשים עוסקים כחלק מדרך חיים ומפנים את האנרגיות שלהם לתחום חיובי.

בישראל בשלב זה זיהו את הפוטנציאל וההיבטים החיוביים של הגיימינג ראשי הערים הוד השרון ומודיעין, אשר תמכו באירועי גיימינג שנערכו בישראל.

 

iesf

המכתב שנשלח למנהל המחלקה לספורט תחרותי

אתר הפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני.

עמוד הפייסבוק של Game-Freak.

תגובות  

+1 #1 בן עמוס 2012-08-30 18:38
בהצלחה להם!
ובהצלחה לנו הגיימרים
-12 #2 inuse 2012-08-30 19:25
נקווה שלמכובדו יש פח גדול במשרד שלו .. זה מה שהוא הולך לעשות עם זה
#3 SuPeRDeaD 2012-09-01 10:53
רק חבל שהמכתב הזה יהפוך לנייר מחזור במשרדי הממשלה ...
#4 GF-timmy 2012-09-02 12:47
כל נייר בסופו של דבר הולך לפח / מחזור. מה שחשוב זה ששולחים אותו. עדיף מאשר לא לעשות כלום.. אנחנו בעמותה כמובן נמשיך לקיים אירועי ספורט אלקטרוני, ולעדכן את הגורמים הרלוונטים, מתוך תקווה שיום יבוא והספורט האלקטרוני יוכר על ידי sportAccord ובהתאמה יוכר גם בישראל.
#5 Ender 2012-09-03 13:41
מצטט GF-timmy:
כל נייר בסופו של דבר הולך לפח / מחזור. מה שחשוב זה ששולחים אותו. עדיף מאשר לא לעשות כלום.. אנחנו בעמותה כמובן נמשיך לקיים אירועי ספורט אלקטרוני, ולעדכן את הגורמים הרלוונטים, מתוך תקווה שיום יבוא והספורט האלקטרוני יוכר על ידי sportAccord ובהתאמה יוכר גם בישראל.

נקווה שבכל זאת נקבל עדכונים על התפתחויות בנושא |tup|

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.