vgamesלאחר שניהל את האתר ויגיימז במהלך כ - 4 וחצי שנים יוצא כעת ניצן דיקשטיין לדרך עצמאית .
ראיון סיכום עם האדם בעל ההשפעה הגדולה ביותר בגיימינג הישראלי.

 

 

ניצן עבר ביחד עם הקהילה דרך ארוכה החל מניהול קהילת גיימינג באופן פרטי (גיים פריק שהפכה אחר כך ל - 3DV), המשיך בניהול האתר Gamer שם הקים את Gamer.Pro, ניהל את האתר ויגיימז וכעת הוא הבעלים של מועדון הגיימינג שהוקם בכפר סבא הסוגר מעגל לפחות מבחינת השם - Game Freak.

ניצן דיקשטיין-הבעלים של מועדון Game Freak:
"ראשית כל אני רוצה להודות ולאחל המון בהצלחה לכל צוות VGAMES אשר עשה, וימשיך לעשות עבודתו נאמנה ועל הצד הטוב ביותר לקידום ענף הספורט האלקטרוני בישראל בפרט, והגיימינג בכלל. אני אכן ממשיך בעולם הספורט האלקטרוני והגיימינג, אך מנסה לקדם את הענף מזווית אחרת".

 

nitzan

 

ש: ניהלת את Vgames במשך כ - 4 וחצי שנים. אלו יעדים שהצבת לעצמך הצלחת להשיג בקהילה הזאת?
ת: קשה לפרט את היעדים שהצבנו לעצמנו ומה השגנו, היות והיו ועדיין יש כל כך הרבה. אני חושב שהשיאים היו בהבאת ליגת ESL לישראל, הקמת צוות מנהלים מוכשר שאוהב ומבין את הספורט האלקטרוני, קיום אירועים משחקים ובעיקר - המשך קיום פעילות הספורט האלקטרוני בארץ תוך כדי חלוקת פרסים שבאמת טרם נראו בישראל בעשור האחרון.

ש: אלו יעדים לא הצלחת להשיג ומהיכרותך עם ויגיימז אתה יודע שהם ניתנים להשגה?
ת: לצערי הרב מעורבות נותני החסות בעולם הספורט האלקטרוני הינו יעד שלא הצלחנו להשיג במלואו. אכן היו חסויות ומעורבות של גופים גדולים שתמיכתם כה חשובה לגדילת הענף, אך על מנת להגדיל את הפרסים ואת התשתית המקצועית, המעורבות צריכה להיות אף גדולה יותר. לא קיימנו אירועים בין לאומיים כדוגמת CPL או ESWC או WCG שזה גם יעד שהיינו מעוניינים להשיג ולא הצלחנו לצערי.

ש: ספר בכמה משפטים על מי שמחליף אותך בתפקיד מנהל האתר ויגיימז?
ת: נכון לרגע זה אין מנהל רשמי ל-VGAMES, האתר מנוהל ע"י ליאת לנלג, סמנכ"לית תוכן ופיתוח עסקי בגולדמיינד, אשר אוהבת את האתר ומנהלת את המנהלים שלו ב-10 השנים האחרונות. היא עובדת יחד עם עמוס אשר מנהל את כל מערך הקהילות, ועם אודי אשר מנהל את מערך התוכן.

ש: נסה להציג לדעתך כיום, לאחר שאתה כבר לא מנהל אתר אלא כאדם ניטראלי, כיצד אתה רואה את מצב הקהילה בישראל.
ת: איני יכול להגיב כמישהו "ניטרלי", אך איני צריך להיות כזה. איני מרוצה מהמצב הקיים, וגם אם ייערכו כל שנה מוקדמות של 3 אירועים בין לאומיים בישראל - עדיין לא אהיה מרוצה. זה האופי שלי. יש עוד המון עבודה קשה עד שנוכל לנוח, אנחנו מנסים להרים ענף ספורט חדש בישראל - ולצורך זה צריך מאות ואלפי קבוצות, ולא עשרות בודדות. מרבית השחקנים הינם צעירים, ועל מנת להרים את הענף - נצטרך למשוך גם את החבר'ה הבוגרים והמבוגרים.

ש: כעת שאתה יוצא שוב לדרך עצמאית, מה הפעילויות והמטרות שאתה שם לפניך שיהוו עניין עבור קהילת הגיימרים בישראל?
ת: להכין את התשתית של ענף הספורט האלקטרוני בארץ טרם הכרתו כרשמי במדינה. המטרה לא השתנתה ב-10 השנים האחרונות. קשה לכמת פעילויות עכשיו, אך כל מה שעשיתי בעבר - יתקיים גם במסגרת המועדון בעתיד, בלי יוצא מהכלל, ובשיתוף עם ארגונים קיימים ופעילויות קיימות הפועלות לקידום הענף.

ש: האם כעת נראה פעילות רבה יותר בעמותה אותה הקמת ואם כן מה הכיוון?
ת: העמותה לגיימינג תחרותי (ע"ר) תחל לקיים פעילויות במהלך השנה הנוכחית, ופעילויות עתידיות שיקיים המועדון יהיו במסגרת ה-IeSA. בסופו של תהליך, לא משנה כמה פעילויות נקיים, או כמה גופים יהיו מעורבים בספורט האלקטרוני - עם הכרתו כענף ספורט רשמי, ניהולו המקצועי יועבר לידי עמותה שמטרותיה יהיו קידום הענף בלבד כיישות ללא מטרות רווח.

ש: אתה הקמת את מועדון הגיימרים, Game-Freak, בכפר סבא וכעת לאחר 3 חודשים של הרצה אתה רואה עתיד עסקי התחום הגיימינג בארץ?
ת: תמיד ראיתי עתיד עסקי והזדמנויות עסקיות לשותפים (מפרסמים, עיריות וכיו"ב) במוערבות בספורט האלקטרוני. כעת, כאשר אני נמצא במועדון עצמו ע"ב יומי ובא במגע קבוע ושוטף עם הקהל, תחושה זו רק מתחזקת. אני מאמין כי בשנים הקרובות נראה גופים רבים, מסחריים ופרטיים, נכנסים לעולם הספורט האלקטרוני ועוזרים לפיתוחו, תוך כדי קבלת אבחון ברור של התוצאות. יחד עם זה, חשוב להבהיר כי מעורבות של גורמים לא נוספים לעולם לא תשפיע על מקצועיות וטוהר המידות של השפיטה בארץ.

ש: אנו רואים צמיחה בקהילה בנושא של תמיכה בקבוצות על ידי חברות מחו"ל או יבואנים בישראל אך במקביל עדיין אין צמיחה מבחינת השקעת השחקנים עצמם. מדוע אתה חושב שזה כך?
ת: קשה לי לענות תשובה חד משמעית, אני מעריך כי הדבר נובע מהמוערבות של החסויות בהיבט שהן אינן משלמות, אלא נותנות מוצרים, וכן בכמות התחרות שיש כיום וברמה של השחקנים הקיימים. אפשר להוסיף לזה את החשיפה היחסית קטנה שיש לענף בארץ. סביר שגם הגיל הצעיר יחסית של השחקנים בארץ אשר משחקים ברמות הגבוהות ביותר תורם במידה מה.

ש: תחום הגיימינג באופן כללי, ולא רק במשחקים CS או COD, פונה ישירות לקהל צעיר ודי גדול. מדוע טרם ראינו נסיון או הצלחה לגייס חברות שאינן עוסקות בגיימינג אך פונות לקהל זה, כמו חברות משקאות, מזון מהיר, ביגוד, סלולר וכו'?
ת: תמיד ניסינו, ואף היו לנו הצלחות רבות מאוד. כפי שניתן היה לשים לב ב-4 השנים האחרונות, ב-VGAMES היו פרסומות מכל הסוגים - החל ממשקאות, מזון, ביגוד, תקשורת, בידור וכ'ולי. לצערי גורמים אלו לא לקחו חסויות באירועים שקיימנו היות והמספרים היו קטנים (מתחת ל-10,000 משתתפים), אך הם ללא ספק היו מעוניינים לקחת חלק היה במידה והיינו מגיעים למספרים אלו.

ש: האם לאחר פרישתך מויגיימז בכל זאת נמשיך לראות שיתוף פעולה בינך (Game-Freak) לבינם?
ת: כמובן. כבר קיימנו 2 גמרים של טורנירים במועדון, והשבוע אמורים להתקיים 3 גמרים נוספים של גביע CS, COD ו-CSS. המועדון הוקם בדיוק בשביל מטרות אלו - שכל קהילה, קבוצה, אתר וכ'ולי - יוכלו לקיים פעילויות חברתיות ותחרויות במשחקים במקום מאורגן ומסודר עם מחשבים חזקים, מה שהיה חסר מאוד בשנים האחרונות. אני נוהג לומר שהמועדון הינו "שוויץ" היות והוא ניטרלי, הוא מגרש משחקים מקצועי שכל מי שרוצה יכול לבוא ולהשתמש בו.

ש: מה צפוי לנו בעתיד הקרוב מניצן דיקשטיין? דברים שהם כבר ממש בעשייה ובתכנון.
ת: שאמשיך לעשות כל מה שאני יכול, ולהשקיע כל מה שיש לי בסצינת הספורט האלקטרוני. מיותר להבטיח טורנירים, תחרויות ליגות וכיו"ב, כאשר המטרה העיקרית הינה במילים פשוטות: להקים בישראל ענף ספורט אלקטרוני, המוכר על ידי המדינה, ופופולארי במידה בה הוא פופולארי במדינות רבות בעולם.

ש: דברים נוספים שהיית רוצה להוסיף?
ת: אני רוצה להודות לך על הראיון, ולאחל לכל הגולשים חג פורים שמח. הינכם מוזמנים להגיע למועדון Game-Freak מתי שתרצו, בין אם להתאמן, סתם לשחק עם חברים, לרכוש ציוד מקצועי, לארגן מפגשי קהילות וכיו"ב.

כפי שניתן לראות, כרגע השינוי בהנהלת ויגיימז לא יצר טלטלה רבה מדי והפעילות שם ממשיכה באופן רגיל אך נקווה ונאחל כי כעת כשיש דחיפה לתחום מכיוון נוסף, כאשר דיקשטיין פועל מחוץ לאתר, אנו באמת נראה צמיחה והתקדמות בתחום הגיימינג בישראל.

תגובות  

#1 michael_kap 2011-03-07 14:06
הוקם בכפר סבא*
#2 Ithik 2011-03-07 14:51
WOW!
לא חשבתי שיקרה היום הזה שניצן יפרוש מניהול vgames או כל חברה אחרת.
לדעתי זה לא אחראי לעזוב ככה כשאין לך מחליף ראוי ניצן (בספק אם יש מישהו שכן ראוי להחליף אותך) מאחר ואני מכיר אותך כבר 10 שנים לפחות ואני יכול להגיד שבלעדיך אבל באמת בלעדיך, לא היה סיאס בארץ בכלל, לא היה קבוצות לא היה כלום ממש כלום, כי כל חברה שאי פעם קמה המטרה הראשונה שלה הייתה להתחרות בך, אז בכל אופן לדעתי הסיאס בארץ הולך לרדת באיכות וברמה ואנשים יתחילו להרגיש את זה בקרוב ובאמת חבל בדיוק כשהקהילה עוד איכשהו מתחילה לפרוח וקבוצות לוקחות את המשחק יותר ברצינות.

ולגבי הקידום ענף הספורט האקלטרוני בישראל, אם זה יקרה במדינה שלנו (עם שרי הממשלה שלנו החכמים) אז זה יקרה אולי ב-2020 לפחות וחבל לבזבז את כל האנרגיה הזאת עכשיו רק על זה.

ויש לי שאלה קטנה, הקמתם גיימפריק בחיפה? ואם כן אז מה הכתובת?
#3 Ender 2011-03-07 15:41
טעות שלי - לא בחיפה אלא בכפר סבא :oops:
+1 #4 Soulfire 2011-03-07 15:42
ניצן שיהיה לך המון המון בהצלחה. עצוב לראות אותך פורש מתפקיד גדול ומשמעותי כ"כ. אבל אני בטוח שתצליח במועדון החדש!
#5 Ender 2011-03-07 15:42
מצטט Ithik:
WOW!
לא חשבתי שיקרה היום הזה שניצן יפרוש מניהול vgames או כל חברה אחרת.
לדעתי זה לא אחראי לעזוב ככה כשאין לך מחליף ראוי ניצן (בספק אם יש מישהו שכן ראוי להחליף אותך) מאחר ואני מכיר אותך כבר 10 שנים לפחות ואני יכול להגיד שבלעדיך אבל באמת בלעדיך, לא היה סיאס בארץ בכלל, לא היה קבוצות לא היה כלום ממש כלום, כי כל חברה שאי פעם קמה המטרה הראשונה שלה הייתה להתחרות בך, אז בכל אופן לדעתי הסיאס בארץ הולך לרדת באיכות וברמה ואנשים יתחילו להרגיש את זה בקרוב ובאמת חבל בדיוק כשהקהילה עוד איכשהו מתחילה לפרוח וקבוצות לוקחות את המשחק יותר ברצינות.

ולגבי הקידום ענף הספורט האקלטרוני בישראל, אם זה יקרה במדינה שלנו (עם שרי הממשלה שלנו החכמים) אז זה יקרה אולי ב-2020 לפחות וחבל לבזבז את כל האנרגיה הזאת עכשיו רק על זה.

ויש לי שאלה קטנה, הקמתם גיימפריק בחיפה? ואם כן אז מה הכתובת?

לפי דעתי אם ישכילו לעבוד בשיתוף אז דווקא העובדה שהוא פועל היום מחוץ לויגיימז רק תשפר את הקהילה ותתרום במקביל גם לו כאיש עסקים וגם לויגיימז.
במקרה כזה אנחנו רק נרוויח
+1 #6 razaR- 2011-03-07 16:06
אין ספק שמדובר באחד האנשים היותר משפיעים בתחום הזה בארץ וההתמדה הבלתי פוסקת ראויה להערכה.
שיהיה בהצלחה בהמשך הדרך ומקווה שתמשיך בדרך של עשייה כמו שעשית עד כה.

אגב שאלה בנוגע לגיים פריק, קראתי ברפרוף בכתבה שהמועדון הוקם כדי לשרת כל קהילה וגוף.
האם נכון להגיד באופן רשמי שהמועדון יהיה מוכן לארח אירועי OFFLINE רשמיים של קהילות נוספות מלבד ויגיימס?
כי חשוב לי להגיד שבעיני ואני בטוח שכולם יחשבו כמוני, אירועי OFFLINE מעלים את רמת הנכונות ושיתוף הפעולה של השחקנים וכמובן את הרמה הכללית בכמה מדרגות והבעיה היא שרוב הגופים בארץ כיום לא יכולים להרשות לעצמם, כלכלית, פעילויות מהסוג.
#7 Ithik 2011-03-07 18:55
מצטט Ender:
מצטט Ithik:
WOW!
לא חשבתי שיקרה היום הזה שניצן יפרוש מניהול vgames או כל חברה אחרת.
לדעתי זה לא אחראי לעזוב ככה כשאין לך מחליף ראוי ניצן (בספק אם יש מישהו שכן ראוי להחליף אותך) מאחר ואני מכיר אותך כבר 10 שנים לפחות ואני יכול להגיד שבלעדיך אבל באמת בלעדיך, לא היה סיאס בארץ בכלל, לא היה קבוצות לא היה כלום ממש כלום, כי כל חברה שאי פעם קמה המטרה הראשונה שלה הייתה להתחרות בך, אז בכל אופן לדעתי הסיאס בארץ הולך לרדת באיכות וברמה ואנשים יתחילו להרגיש את זה בקרוב ובאמת חבל בדיוק כשהקהילה עוד איכשהו מתחילה לפרוח וקבוצות לוקחות את המשחק יותר ברצינות.

ולגבי הקידום ענף הספורט האקלטרוני בישראל, אם זה יקרה במדינה שלנו (עם שרי הממשלה שלנו החכמים) אז זה יקרה אולי ב-2020 לפחות וחבל לבזבז את כל האנרגיה הזאת עכשיו רק על זה.

ויש לי שאלה קטנה, הקמתם גיימפריק בחיפה? ואם כן אז מה הכתובת?

לפי דעתי אם ישכילו לעבוד בשיתוף אז דווקא העובדה שהוא פועל היום מחוץ לויגיימז רק תשפר את הקהילה ותתרום במקביל גם לו כאיש עסקים וגם לויגיימז.
במקרה כזה אנחנו רק נרוויח



אין מצב לזה, ניצן זה בן אדם שהוא קריאטיבי, הוא המציא את כל הדברים שעשה ולפניו לא היו דברים כאלה בארץ (ואני בכלל לא מדבר על ה-ESL אלא על הכל באופן כללי), מי שייכנס לנעליו זה מישהו שנכנס למשהו שכבר קיים ולא יצטרך ליצור ולהמציא כלום כך שזאת בעיה.

קיצר לדעתי אם הוא לא היה בסצינת הסיאס עד היום אז לא אני ולא אתה היינו מדברים באתר הזה או בכל אתר אחר, אך ורק הוא אחראי לזה שהסיאס קיים עוד בארץ וקיימים חברות שרתים וקהילות שונות ואנטיצ'יטים וכו'.

אני זוכר אותו בלאנים של game-freak היה מוכר נרגילות ומשקפי שמש והוא אז היה פריק (לפני שהסתפר) -_^
#8 n1r 2011-03-07 19:05
"אנו רואים צמיחה בקהילה בנושא של תמיכה בקבוצות על ידי חברות מחו"ל או יבואנים בישראל אך במקביל עדיין אין צמיחה מבחינת השקעת השחקנים עצמם. מדוע אתה חושב שזה כך?

סביר שגם הגיל הצעיר יחסית של השחקנים בארץ אשר משחקים ברמות הגבוהות ביותר תורם במידה מה."

דבר ראשון בקשר לשאלה ששאלת, זה לא מובן מאליו? הרי ידוע לכולם שהבעיה המרכזית של ישראל מבחינת גיימיניג זה צה"ל. לא שיש לי בעיה עם זה פשוט אין מה לעשות.

ובקשר לתשובה של ניצן, אם תיקח את השחקנים בקבוצה הכי טובה היום בארץ ESRAEL, ותחשב את הגיל הממוצע שלהם, זה יהיה בערך 20.5. איך אפשר להגיד שזה צעיר? ואם שחקנים שבצה"ל ממשיכים לשחק ולהשקיע איזה עוד השקעה אתם מחפשים?

באמת שאני אובייקטיבי והבעיה בענף הספורט האלקטרוני בארץ זה לא רמת ההשקעה של השחקנים.
#9 mele 2011-03-07 19:32
בהצלחה בהמשך ניצן.

איציק - סוקולוב 3, כפר סבא מול קניון ערים.
רייזר - אין שום קשר בין גיימפריק לויגיימס, מדובר על גוף פרטי ועצמאי - זאת אומרת שפלאנט.51 יכולה מחר לארגן שמה איזה אירוע שהיא רוצה אפילו מסיבת יומולדת.
איימס - הבעיה היחידה בארץ היא ההשקעה והמקצועיות של השחקנים.
אנדר - פשוט סתום.
#10 razaR- 2011-03-07 20:34
מצטט mele:
בהצלחה בהמשך ניצן.

איציק - סוקולוב 3, כפר סבא מול קניון ערים.
רייזר - אין שום קשר בין גיימפריק לויגיימס, מדובר על גוף פרטי ועצמאי - זאת אומרת שפלאנט.51 יכולה מחר לארגן שמה איזה אירוע שהיא רוצה אפילו מסיבת יומולדת.
איימס - הבעיה היחידה בארץ היא ההשקעה והמקצועיות של השחקנים.
אנדר - פשוט סתום.

טוב לשמוע (למרות שפלאנט51 כבר לא קיימת לפחות נכון לעכשיו), אבל חסרה לי איזשהי הודעה רשמית בעניין שבאמת תדחוף גופים נוספים שקיימים בארץ ואולי אפילו חדשים שייפתחו בעקבות הודעה כזאת, ליזום פעילויות שבשלב מסוים יעברו בגיים פריק, דבר שבעיני יתרום מאוד, בין היתר לרמת ההשקעה והרצינות של השחקנים בקהילה.
אני מתערב איתך שאני לא היחיד שקיבל את הרושם שגיים פריק עובדת באופן בלעדי עם ויגיימס, במיוחד לאור העובדה שהבעלים של המועדון הוא המנהל של ויגיימס (עד עכשיו לפחות).

וניר, לדעתי אתה טועה, אמנם יש כמה קבוצות שבהחלט מתייחסות ברצינות ומשקיעות הרבה מאוד זמן ומשאבים אחרים בתחום, אבל מדובר במיעוט קטן מאוד, רוב השחקנים לא משתפים מספיק פעולה עם מארגני הטורנירים ולא מתייחסים מספיק ברצינות.
אבל מעבר לצה"ל שמפריע במובן הזה, אני חושב שהמציאות בארץ באופן כללי מפריעה. קח לדוגמה את שוודיה שבחורף, הדבר הכי טוב שיש לעשות שמה הוא להיפגש עם החבר'ה בשרת של משחק כלשהו ופשוט לשחק, אם זה CS, אם זה WOW או כל משחק אחר ואני אומר את זה מידע אישי וככה, באופן טבעי, המצב שם יותר טוב בתחום הזה והוא גם זוכה להרבה יותר הכרה ותמיכה ממסדית.

מצטער על החפירה חח
בכל מקרה, אני חושב שאפשר לראות שיפור מסוים בהיבטים מסוימים בתחום בארץ (ESL, גיים פריק, ארגוני גיימינג שזוכים לחסויות רציניות ועוד) ואני מקווה שהפרויקט הבא של ניצן יקדם את זה בעוד צעד.
+1 #11 Ender 2011-03-07 21:39
#7
אני לא טענתי שויגיימז ימציאו את הגלגל אבל אני כן טוען שניצן יהיה הרבה יותר קריאטיבי כבן אדם פרטי, כיום הוא גם הרבה יותר ומציאותי מפעם והדחיפה שלו ביחד עם היכולות הכלכליות של גופים שונים בארץ וביניהם ויגיימז יכולים לעשות טוב לקהילה אם יעבדו ביחד.

#8
אז נתת דוגמא לקבוצה אחת ויש עוד אפילו אחת נוספת או שניים. זה לא הופך את שחקני הקהילה באופן כללי למקצועיים ומשקיעים!
אפילו הנושא של הצבא שדיברת עליו כבר (במידה רבה לצערי האמת כתושב במדינה ולא כגיימר ואני מדבר רק בנוגע לאלה שמשתמטים) הרבה פחות רלוונטי היום. יש המון שלא מתגייסים או עושים יומיות, שבוע/שבוע וכו' ואין להם מניעה להמשיך לשחק.
#12 bade 2011-03-08 11:20
מחזק את 2#

אני עוד זוכר את התקופה שכל חודשיים 3DV\GAME FREAK היו מקיימים לאן רציני, בתכלס שניצן עצמאי (מניסיון העבר שלי) הוא עשה הרבה יותר טורנירים מאשר בויגיימס ואם אלו הכוונות של ניצן , יש למה להמשיך לשחק גם בארץ

שיהיה לך המון בהצלחה ניצן,שחקני הקהילה תומכים בך
#13 anjing 2011-03-08 16:45
בהצלחה בדרך החדשה ניצן.

#12

הלאנים התקיימו כמעט כל חג...
#14 dAruX 2011-03-09 21:25
#12 - כל מילה בסלע.
#13 אתה טועה ומטעה. אכן הייתה תקופה פוריה בארץ שהיה נערך לאן מדי חודש וחצי - חודשיים ע"י 3Dv. לדעתי זו הייתה התקופה הפעילה ביותר בארץ מאז ועד היום.
#15 RoR 2011-03-10 15:40
בהחלט חדשות משמעותיות מאוד מבחינת קהילת הגיימרים בארץ.

אך מהכתבה לא הצלחתי להבין את המהלך ואת משמעותו? האם מדובר בפרישה של ניצן ביוזמה אישית או מדובר בחוסר רצון של VGAMES כתוצאה מחוסר הסכמה לגבי קידום פעילויות מסויימות ?
מישהוא יודע לענות לי על זה אולי?

על מנת להגיב עליך להיות רשום באתר.